Læring & Typologi
Læring & Typologi
Temadagen om Typologien starter ved Jungs karakteristik og udviklet videre i forskellige værktøjer til rekruttering og typeafstemning. Bla Briggs & Meyers, Enneagram er fantastiske generelle redskaber, udviklet over tid og kritik.
iMETA´s typologi/ query er rettet mod socialfaglige p-grupper - og udmærker sig primært ved, at alle 20 spørgsmål er formuleret i en faglig kontekst.
Det betyder at gruppen svarer/ klikker via deres mobiltelefon, og on-site kommer billedet frem på hvor mange InnovationPædagoger, RelationsPædagoger, TeoriPædagoger og HandlePædagoger grupper rummer.
Det er derfor den faglige kontekst som samler gruppens forskellighed - som krydret med Dewey og Kolbs tilgange for læring - gir et unikt udgangspunkt for samskabelse og medledelse fra gruppen.
Fokus på den enkeltes evne til at samarbejde med andre typer - for hvilken læring er nødvendig.